3 april - Pottytraining

3 april 2018 - Msida, Malta

Vanochtend kwam de bus niet opdagen dus we waren te laat. We kwamen aan om 09:15 dus het viel wel mee en ze doen er gelukkig niet zo moeilijk over. Ik stond vandaag op de groep met Leanne en het viel ons gelijk op dat ze van groep hadden gewisseld. Tamara had leiding over de kleinere kinderen en Leanne over de oudere kinderen.

Toen ik binnen kwam was Leanne een boekje aan het voorlezen over pottytraining, op het potje plassen. Daar gaan we vanaf vandaag mee oefenen. De kinderen hebben eerst met kleding aan op het potje gezeten om even te wennen. De kinderen waren enthousiast. Ik zag meteen hoe anders Leanne was ten opzichte van de kleinere kinderen. Ze is veel rustiger er kalm. Dit vond ik veel fijner werken.

Na het eten heb ik de afwas gedaan. Daarna zag ik hoe vies de wasbak was, dus die heb ik echt heel grondig schoongemaakt. Er zat van alles aangekoekt en witte aanslag rond de kraan. Ik heb er ongeveer 20 minuten over gedaan, ik heb er gelijk even mijn momentje voor mezelf gepakt. Ik heb het helemaal geschuurd, met schoonmaakmiddel en na een hele lange poos was het weer schoon. Ik voelde me niet helemaal fit dus ik was blij dat ik even alleen kon zijn.

Ik liet het aan Leanne zien, want ze had meerdere keren vanuit buiten gevraagd of ik oké was. Dus ik zei ik heb de gootsteen schoongemaakt. Ze was helemaal blij met me want het moest blijkbaar al heel lang gebeuren, dat was te zien ook. Dus dat vond ik ook wel leuk dat ze het wel waardeerde.

Na het eten zijn alle kinderen zonder luier op het potje geweest, als ze er in plassen of poepen krijgen ze een sticker. 2 meiden hebben op het potje geplast.

Er is sinds twee weken een baby van twee maanden oud. Ze is zo lief en klein. Rita had het te druk met de andere baby's dus ze vroeg of ik haar vast wilde houden. Op een gegeven moment werden mijn armen lam dus ben ik op het matras gaan zitten met een kussen onder mijn benen en in mijn rug. Ik heb de baby op mijn benen gelegd en ze heeft lekker op mijn pink gezogen, toen viel ze langzaam in slaap en zo heeft ze een poos gelegen. Ik viel zelf ook bijna in slaap. Om 14:30 ging Rita naar huis dus toen heb ik de baby weer in haar maxi-cosi gelegd.

Toen heb ik met Roxanne bij de kinderen gezeten, waar we gewoon aan het praten waren in het Nederlands, toen Christine opeens riep Engels graag. Ik vind het prima hoor, maar zij praat ook altijd Maltees met Leanne en Leanne en Rita praten ook altijd Maltees. Maar we hebben Engels gepraat en daar de grootste lol over gehad. Tegen het einde van de middag hebben we eigenlijk niks te doen en worden we melig en moeten we overal om lachen. Bijvoorbeeld: in de maxi-cosi stond airbag. Dus ik zeg: Huh, zit er een airbag in deze maxi-cosi. Slaat helemaal nergens op natuurlijk, want het is de waarschuwing van hoe je dat ding in de auto moet zetten,  maar we liggen dan helemaal in een deuk omdat we het voor ons zien.

Om 16:00 mochten we weg en zijn we naar de Lidl gegaan, daar hebben we de boodschappen voor deze week gehaald. Toen zijn we naar huis gegaan, hebben we ovenfrieten en vissticks gegeten. Daarna heb ik even in bed gelegen en ben ik warempel in slaap gevallen. Ik heb een half uurtje geslapen en heb toen toch besloten dat ik uit bed ging omdat ik anders 's nachts niet meer slaap.

We hebben met Julia een film gekeken, met een heel rot einde want we weten nog niet wat er gebeurd is. Maar het was wel gezellig.

Morgen weer stage, ik ga nu slapen want mijn ogen vallen dicht. Welterusten!

1. Astrid Boot:
    3 april 2018
    Ik ben trots op je! Geweldig! Mijn schoonmaakwondertje en babysitter... Love you!