29 maart - Lange dag voor paasweekend

29 maart 2018 - Msida, Malta

Vandaag was een rare dag, alle knutsels voor Pasen moesten klaar zijn, dus het was een chaos. Ik vind het erg moeilijk om deze dag te beschrijven, want ik heb het idee dat ik niks gedaan heb en dat er niks is gebeurd.

Ik stond op de groep met Tamara. We hadden 8 kinderen. Ze waren erg druk en ik begin ook te begrijpen waarom ze reageren op de kinderen zoals ze doen. Ik werd vandaag ook heel sacherijnig van hoe de kinderen zich gedroegen.

Ik heb vandaag voor het eerst hier luiers verschoont en ik had er gelijk eentje met een poepbroek. Het viel best mee, ik had handschoentjes aan en het was zo voorbij. Daarna werden gelijk alle andere kinderen gestuurd om te verschonen. Op de hele dag had ik er gelukkig maar 3 die 'koko' (poep) hadden gedaan. De rest had 'pipi' (plas) gedaan.

Ik heb geholpen met de activiteiten. Rond 14:00 waren veel kinderen al opgehaald en sliepen 4 kinderen. We zaten met zijn vijven bij 4 kinderen. Maar we mochten niet weg. Daarna sliepen nog meer kinderen en werden nog meer kinderen opgehaald en zaten we op 2 kinderen te kijken. Christine kwam er ook bij en we zijn er ook achter gekomen dat ze een navelpiercing heeft.

We hebben van stage celebrations gekregen en een hanger voor in de wind, zo'n ding wat dan geluid maakt. Heel lief. Om 15:15 mochten we weg. We zijn nog naar de Lidl geweest om boodschappen. We waren om 17:00 thuis, ik heb lasagne gemaakt, we hebben serie gekeken en hebben toen iets voor onszelf gedaan. Nu liggen we in bed en gaan we zo slapen. Morgen hebben we vrij en kunnen we uitslapen. Morgen gaan we naar de blue grottos, in een bootje varen want het was vandaag 26 graden. Heerlijk warm, de komende dagen zal het ook lekker warm worden.