23 maart - Dreamgirls

23 maart 2018 - Msida, Malta

Vanochtend werd ik wakker en had absoluut geen zin in stage. Ik heb vandaag nog hoofdpijn gehad. Maar we zijn weer gewoon om 07:00 uit bed gegaan en om 08:30 vertrokken naar de bus,  die weer te laat kwam, ik weet niet wat dat is maar hij komt deze week niet op tijd. Het waaide hard en het ging opeens keihard regenen, ook hebben we een brommer zien verongelukken, gelukkig viel het mee, hij ging de bocht in, het was glad en hij lag zo plat, maar hij stond vrijwel direct weer op. Dus het was niet zo ernstig. We kwamen dus 10 minuten te laat aan. Ze deden niet moeilijk en Christina had het geen eens in de gaten gehad. Prima dus.

Ik stond op de groep met Tamara, over wie ik vandaag al meer te weten ben gekomen. Ze moest verschillende opdrachten met de kinderen doen voor school en daar moesten foto's van gemaakt worden.Dus ik heb met het dansen niet meegedaan maar foto's gemaakt, met de knutsel heb ik ook foto's gemaakt en met het vrij spelen ook. Helemaal prima, want ik voelde me nog niet fit. Toen Tamara kinderen ging verschonen waren de kinderen zo druk, toen heb ik gezegd: luister eens wat ik te vertellen heb, toen heb ik verteld wat voor dieren we allemaal thuis hebben, nou ik had ze 5 minuten stil dus ik was ontzettend blij. Gisteren moest ik 8 boekjes lezen voor ze om ze stil te houden, na 3 boekjes ben je dat ook zat, dus ik was blij dat het zo makkelijk ging.

Tamara komt uit Servië (denk ik ik weet het niet zeker, ze komt uit een land in de buurt van Rusland) en is naar Malta gekomen om te werken, ze heeft al een diploma in pedagogiek, maar doet hier een soort van avond school voor deze doelgroep. Daarom moet ze dus opdrachten maken.

Ik heb wel tijdens de lunch geholpen. Dat ging allemaal goed. De tijd tussen 10:00 en 13:00 duurt altijd erg lang en ik heb tegen die tijd ongelofelijk veel trek in eten. Als de kinderen gaan eten moeten wij ook eten en daar maak ik ook gebruik van, ik eet heel rustig mijn salade op. Maar jammer genoeg heb ik dan ondertussen nog wel de gillende kinderen om me heen.

Na de lunch vroeg Leanne of ik een kind wilde verschonen, ik zei nee, dat heb ik hier nog niet gedaan, dus toen heeft Roxanne dat gedaan. Ik heb helemaal geen zin om poepluiers te verschonen, daar ga ik echt van over mijn nek. Ik ben helemaal niet gewend zulke kleine kinderen te moeten verschonen, ik heb er maar 2 ooit gedaan. Wel verschoon ik een jongen van 16 en 22 maar dat doe je met zijn tweeën en dat is heel anders. Dus ze gaat het volgende week een keer laten zien hoe ze het hier doen.

Na de lunch werd er verteld dat een kindje jarig was en taart had. Dat kind vond het helemaal niet leuk, hij raakte bijna in paniek en wist niet wat hij moest doen, maar uiteindelijk was het wel goed gegaan. De kinderen kregen allemaal een stukje taart en moesten perse zo'n hoedje op, al die kinderen wilde dat hoedje van hun hoofd af maar dat mocht niet en dan kregen ze en grote mond.

Tegen die tijd was ik het al zat, al die kinderen schreeuwen zo, ik denk dat ik maandag oordopjes meeneem.

Rond 14:00 sliepen ongeveer 9 kinderen, dus we zaten nog met 2 baby's en 3 kinderen op de bank, tv te kijken. De middag zou nog heel lang worden als we tot 16:00 zouden moeten blijven, dus we mochten eerder weg, het was ongeveer 14:15 toen we weg gingen. We zijn nog even naar de winkel geweest. Gisteren zijn we trouwens naar de Meat Market geweest, daar hebben ze veel goedkoper vlees dan in de Lidl, dus daar gaan we voortaan ons vlees halen, deze winkel is ook in de buurt van onze stage. Dus dat is makkelijk.

Daarna zijn we naar huis gegaan, ik ben lekker met mijn deken in mijn pyjama op de bank gaan zitten in de huiskamer, daar heb ik Riverdale gekeken. En ben gaan koken om 16:45, we hadden besloten om pasta te eten met tomatensaus, gehaktballen en champignons. Dus dat heb ik klaar gemaakt. Het was erg lekker. Daarna heeft Rox gedoucht en heb ik op de bank gezeten. Film gekeken,  heerlijk relaxen. Rox wilde graag de film Dreamgirls kijken, dus die film hebben we samen gekeken, keihard gelachen en meegeblerd met de film. Toen de film klaar was hebben we opgeruimd en zijn we naar bed gegaan. Dus nu lig ik lekker in bed, ik ga vandaag geen stukje detail van stage vertellen, ik heb even geen idee wat ik zou moeten vertellen. Ik vertel morgen wat we gaan doen op onze vrije dag, in ieder geval proberen uit te slapen.