21 maart - Er is vooruitgang

21 maart 2018 - Msida, Malta

Gisteravond heb ik een mail gedaan naar Easy Job Bridge over mijn matras, ik kreeg vrijwel direct een mail terug met het bericht dat ze niet wisten dat het matras zo slecht was en dat ze hem de volgende dag nog zouden verwisselen. Ik was een beetje bang dat ze het niet zouden doen, maar was ook heel erg opgelucht dat ze er goed op reageerden en het zo snel wilden doen.

Vannacht sliep ik een stuk beter omdat ik wist dat dit mijn laatste nacht zou zijn op dit matras. Vanochtend werd ik wakker en ben ik gaan douchen, ik heb ontbeten en mijn spullen gepakt voor naar stage.

Rox en ik hadden allebei geen zin in stage maar hebben ook samen besloten dat we het weer opnieuw gaan proberen. We waren weer te vroeg en hebben nog even in de zon gezeten. Daarna zijn we naar binnen gegaan, hebben onze schoenen uit gedaan en onze slippers aangedaan. Heel charmant met onze sokken nog aan. Roxanne heeft geholpen bij Leanne, bij de jongere kinderen en ik heb geholpen bij Tamara, bij de oudere kinderen.

Met de oudere kinderen hebben we eerst gymnastiek gedaan, erg leuk om de kindjes te zien dansen, er vallen mij natuurlijk altijd dingen op. Bijvoorbeeld: aan een waslijn hangen A3-papieren van de knutsels van de kinderen. Daaronder stond de tafel waar de kinderen omheen moesten rennen, Tamara en ik renden ook maar we moesten elke keer bukken, na het tweede liedje heb ik de tafel 20 cm verschoven zodat we niet hoefde te bukken als we rondjes renden. Ik begrijp dan niet zo goed dat zij dat niet zelf verzint. Maar ja, er zijn mensen die gewoon de dingen doen die moeten en mensen die de dingen doen maar het proberen makkelijk te maken.

De eerste week hadden we om 10:00 het moment dat we niet meer wisten wat we moesten doen en naar huis wilden. Nu is het wat verbeterd, we zaten om 13:00 en wisten niet meer wat we moesten doen, dat is toch 3 uren verbeterd.

Roxanne schrok wel heel erg van een situatie waarbij een kind lijm ergens op had gesmeerd en Leanne heel boos reageerde en haar vast had gepakt waarna het kind ging huilen en een hele rode plek op haar arm had.

Christina is wel een hele aardige vrouw, ik heb verteld dat ik me niet heel lekker voel en ze zei dat ik goed moest oppassen omdat het een hele zware winter was geweest en veel mensen ziek waren geweest en dat ik dat ook zou kunnen hebben. En dat als ik koorts heb ik direct naar de huisarts moet. Ik zou niet weten waar ik die kan vinden, maar ik had mijn temperatuur opgemeten op stage en dat was 35,5 graden. Nog lang geen koorts dus. Maar ik zal wel opletten. Ik hoop dat goede nachtrust me beter zal maken.

We moesten rond 14:30 nog wat speelgoed poetsen en mochten daarna naar huis. De bus kwam weer te laat en we waren tegen 16:00 thuis. We waren ontzettend blij met onze nieuwe matrassen en schone kamer.

Vanavond hebben we ovenfrietjes, broccoli en kip gegeten, ik hou niet zo van broccoli maar heb het gegeten en het viel best mee.

Nu gaan we lekker ontspannen en vroeg naar bed. We zijn erg blij dat er een stijgende lijn zit in onze situatie hier in Malta, stage gaat steeds beter, ons appartement is schoner en de bedden zijn beter.

Morgen meer, groetjes!

1. Ma:
    22 maart 2018
    Je moeder heeft gisteren je blogspot op mijn tablet gezet e n lees gezellig met je mee.Fijn dat je gisteren ee n stijgende lijn liet zien. Alle begin is moeilijk en zo moetj e het maar bekijken. Ik blijf je volgen. .G
    GROETJES en veel succes ook voor je vriendin.
    Ma boot

gisteren