1 april - Dierentuin

1 april 2018 - Msida, Malta

Vandaag is het zondag, maar het voelt heel raar omdat ik hier niet naar de kerk ga. Vanavond ga ik een preek luisteren want we gaan vandaag naar een kleine dierentuin met tijgertjes die je mag aaien en knuffelen. We staan 09:30 op en maken ons klaar. We hebben besloten een taxi te nemen, dat scheelt 40 minuten in reistijd. We gaan met zijn vieren, Rox natuurlijk, en onze Nederlandse huisgenootjes met wie we het goed kunnen vinden, Julia en Suzan.

Dus we bestellen een taxi en zijn binnen 13 minuten op bestemming. We lopen eerst een rondje en komen allemaal leuke dieren tegen, alpaca's, een ezel, een paard, allerlei soorten vogels en tijgers.

Geitjes Papegaai Alpaca's Zebra 1 Zebra 2 Ezel Paard

Ik vond de dieren heel leuk en schattig, maar vond de ezel, het paard en de zebra zielig. Ze stonden alleen in een hokje, en hadden geen andere paarden/ezel/zebra in de buurt. Volgens mij zijn ze heel erg eenzaam. Maar daar moet ik maar niet te veel over nadenken, daar help ik ze toch niet mee.

Toen zagen we een man in een afgezet stukje gras met een witte babytijger, we mochten ermee op de foto en hem aaien. Dus dat hebben we met zijn vieren gedaan. Julia had haar tas nog om en het tijgertje viel gelijk haar tasje aan en beet er in. Dus er zitten tandafdrukjes in haar tasje. Toen de man hem los had gekregen viel hij  haar broek aan. Het tijgertje had gelukkig alleen haar broek vast en niet haar been.  Dus ze wilde niet meer alleen dus zijn we met zijn vieren op de foto geweest, daarna in tweetallen.

Tijger hapt in tasje Tijger hapt in broek

Met zijn vieren Rox en ik

Toen we alles hadden gezien zijn we met de taxi naar Sliema gegaan, daar hebben we gegeten bij een restaurant aan de zee, we hadden een heel mooi uitzicht.  Het waaide wel hard en was een beetje frisjes. Ik heb Lasagne op en Long Island Icetea. Het was heel gezellig. Daarna zijn we naar huis gegaan, nog even langs een klein supermarktje om chocolade voor Roxanne.

Wachten op de taxi Lasagne Proost! Uitzicht restaurant

Thuis ben ik begonnen aan mijn foto boek, ik vind het zo'n gedoe. Ik raak heel het overzicht kwijt, maar ik heb nu alle foto's. Van mijn telefoon, mijn camera en alle foto's die Rox heeft gemaakt met haar telefoon en camera op mijn computer en harde schijf staan in mapjes per dag. Op mijn computer heb ik nu alles gesorteerd en veel foto's verwijderd om te selecteren welke foto's ik in mijn fotoboek wil. Ik heb besloten het per maand te doen en maart heb ik nu helemaal klaar, alleen nu nog in een mooie lay-out maken.

Ik ga nu lekker slapen, we zijn morgen ook nog vrij. We weten nog niet wat we gaan doen, misschien als het lekker weer is naar het strand. Nog even ontspannen voor we weer stage moeten lopen.