26 maart - Eerste maandag stage

26 maart 2018 - Msida, Malta

Vandaag was de eerste maandag dat we stage liepen. Het dagritme liep wat anders dan normaal. De lerares van Tamara kwam voor haar examenpraktijkopdracht (ze heeft deze gehaald), dus het liep wat anders. De kinderen moesten klaar zijn voor de activiteit voor de lerares er was. Dus ze aten al om 10:00. En werden daarna verschoond. Ik stond vandaag op de groep met Leanne, Rox met Tamara, zij is dus bij Tamara gebleven tot het moment dat de lerares kwam en heeft toen bij mijn groep meegeholpen. We hebben geknutseld, dit ging erg snel. Daarna hebben Rox en ik een knutsel voorbereid, wat inhield dat we een sjabloon steeds uit moesten knippen en overtrekken.

We hebben allebei last van onze rug, op stage hebben ze geen normale stoelen, alleen kinderstoeltjes. Op die stoeltjes heb je geen steun in je bovenrug en je zit te hoog voor de kindertafeltjes. Dus ik heb last van mijn bovenrug. Roxanne heeft soort van zenuwschokken in haar onderrug zegt ze. Erg vervelend, we moeten toch maar op zoek naar een plek waar we een massage kunnen krijgen.

Er was nog iets schattigs gebeurd, er is een meisje die niet zo veel lacht en niet veel contact met de begeleiders zoekt. Toen ze onzeker de ruimte in liep en ik mijn armen open deed, kwam ze naar me toe lopen en wilde ze op schoot zitten, toen moest ze hard lachen, wat ik haar nog nooit heb zien doen. Toen we gingen eten om 13:00 gaf ik haar eten, haar ogen vielen langzaam dicht, maar ze wilde ook wel eten, dit zag er echt ontzettend schattig en grappig uit. Ze was aan het eten, maar toen overwon de slaap het toch. Dus ik heb haar opgepakt en ze was al diep in slaap dus ze ging lekker tegen me aan liggen. Toen heb ik haar in bed gelegd. Rita complimenteerde me omdat Kiesha, dat meisje meestal gaat huilen als je haar oppakt.

Om 14:00 mochten we weg,  meestal is er voor ons niet zo veel meer te doen na het middag eten. We hebben boodschappen gedaan bij de Lidl. We zijn toen naar huis gegaan, hebben nog een poos moeten lopen met een boodschappentas van ongeveer 15 kilo. We hebben nog even rustig gezeten. Daarna ben ik gaan koken, ik heb voor het eerst rijst gekookt. En alles ging echt net niet zoals ik het wilde. De rijst was plakkerig, ik ging er rösti van maken maar het lukte niet. Op een gegeven moment werd ik echt sagerijnig en heb het toen allemaal gewoon in de pan gegooid. Kip gemaakt, en een salade gemaakt en het was uiteindelijk best lekker.

We hebben samen grappige filmpjes gekeken en zijn daarna White Chicks gaan kijken, heel komisch. De stage dagen worden steeds minder erg, hoewel ik er wel elke dag tegen op zie en als ik er ben me enorm stoor aan de manier van handelen naar de kinderen toe. Maar het valt mee, en we mogen elke dag relatief vroeg weg.

Morgen moeten we wel echt tot 16:00 dus mogen we wat later beginnen, rond 10:00. Dus we kunnen wat langer slapen. We gaan nog even de film verder kijken en dan naar bed.

1. Suzanne:
    26 maart 2018
    Zet em op rhode! Probeer de dingen te doen waar je het meeste van leert. Desnoods een andere werkplek.
    Liefs uit kampen
  2. Astrid Boot: