19 maart - Een vrije dag met niks te doen

19 maart 2018 - Msida, Malta

Vanochtend was een primeur. Ik werd eerder wakker dan Roxanne, het was 08:30. Een paar minuten later werd ook zij wakker en is ze gaan douchen. Ik heb nog even lekker gelegen en ben daarna ook gaan douchen. Ik heb lekkere gezonde pannenkoekjes gemaakt met banaan, ei, havermout en een beetje 70% cacao chocolade. Heel lekker. We hebben onze kamer opgeruimd en zijn daarna naar buiten gegaan, want we moesten boodschappen halen. Ook wilde we op zoek naar een soort van spa om lekker te kunnen ontspannen.

Maar vandaag is het Sint Joseph day, geen idee wat het inhoud maar alle winkels waren dicht. Dus we zijn terug naar huis gegaan, we hebben de wraps opgemaakt en ze gegeten met tonijnsalade, dit vinden we allebei erg lekker. Daarna ben ik begonnen met het eten voor vanavond en het eten voor morgen. Roxanne is ondertussen in ons dorp gaan kijken of er een supermarktje was dat wel open was deze dag.

Ik heb de sperzieboontjes voor vanavond gedopt. Alvast kip gebakken voor vanavond. Ook heb ik preitaart gemaakt zodat het morgen alleen nog maar in de oven moet. Dit staat nu in de koelkast te wachten en ik heb er nu al zin in.

We hebben nog gekaart met een lekker bakje thee, we drinken hier eigenlijk niets anders. Gezellig gepraat met de Nederlandse huisgenootjes en toen ben ik begonnen aan het avondeten. We hadden iets gekocht wat leek op couscous, maar het was het toch niet. Het is Bulgar Wheat. Beetje gek maar ik heb het toch gekookt want ik had te weinig aardappelen. Het was wel te eten maar niet ontzettend lekker. Een hele normale maaltijd, maar niet heel lekkere bijzondere maaltijd. Morgen hebben we lekker preitaart, waar ik morgen niet veel meer aan hoef te doen.

Vandaag hebben we dus niet veel gedaan omdat alles dicht was, best fijn want ik ben erg moe. Ik merk dat ik moe ben omdat ik toch niet heel lekker slaap.

Vanavond gaan we lekker serie kijken en ik ga vroeg naar bed. Morgen even kijken wat we gaan doen en hopen dat er wel winkels open zijn want we moeten boodschappen halen voor avond eten.

Groetjes